fredag 1 juli 2011

To avoid criticism, do nothing, say nothing, and be nothing.

Hej allihopa! Hur är läget? Tänka sig att ni får så här många inlägg på en dag! Helt makalöst ju!
Jag myste lite på Lutry Plage med Sandra och lite Annie.
Vi bestämde att vi ska grilla ikväll. Hur mysigt blir inte det liksom? Sen festivalen igen.
Anledningen till att jag har tid att skriva är att jag stack hem lite tidigare för att sova någon timme innan jag ska dra igen, men nej. Det blev inte så, jag kommer aldrig gå upp i så fall ju.

Men nu drar helgen igång. Min sista helg i Schweiz. blä.
Detta året har varit så jäkla bra! Jag vet inte ens hur jag ska kunna beskriva detta för någon men det känslan jag har inom mig är så otroligt bra. Jag har lyckats med så otroligt mycket under detta året och trots mina motgångar så har jag blivit så jäkla stark. Jag flyttade till ett land där jag inte kände någon och inte var så fruktansvärt hajj på språket,. Jag var tvungen att anpassa mig till en familj med totalt andra värderingar än vad jag var van vid och till en kultur helt annorlunda än säkra och lugna Sverige.
Men jag måste säga att jag tycker att jag lyckats. Jag har byggt upp ett liv här.
Jag har vänner här som ställer upp för mig i väder och vind, Nergs Nazar ställde ju till och med upp när familjen fick spel och kastade ut mig. Kärlek till henne. Jag har en stor umgängeskrets med schweizare, svenskar, amerikaner, britter, finländare och säkert någon annan nationalitet som jag glömt bort. Jag har vänner som kommer att hälsa på mig i Sverige, några redan i Augusti till och med. Det är så svårt att förklara så ni anar inte. Ni som har upplevt känslan av att bestiga någonting förstår nog vad jag menar.

Just nu så vill jag dock hem. Jag saknar min kära familj och mina underbara vänner. Au pair-livet är slut för mig nu. Aldrig igen säger jag bara.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar