lördag 28 augusti 2010

en helgalen kväll

Ja, nu ska ni få höra om gårdagen som verkligen var toppen på alla vis.

Det var först meningen att jag och Emma skulle gå på bio men njae, det blev inte så och vi möttes i stan runt åtta för att kolla in staden. När vi kommer upp till Lausanne-Flon (partykvarteren) så ser vi en stoooor utescen, öltält, mattält etc. Tydligen var det en festival kallad "Pomp it up" (ja, med ett o...) som hade intagit torget. Häääärligt tänker vi och beställer en öl och snackar.
Musiken höjs ytterligare - det var iofs bara bas och trummor hela tiden, men ändå. Då tänker vi att vi ska ta oss iväg någonstans och frågar efter Coop eftersom de där säljer alkohol. Sååå, vi köper en flaska rosévin därinne efter MÅNGA om och men. Vi står och skrattar och diskuterar och båda är sugna på lite bubbel, dock kändes inte Champagne riktigt som vår prisklass och jag påstod att mousserande vin har en viss kork. Vi kollar på korkarna men njae, det fungerade inte. Vi väljer en vinflaska varav jag säger; Men du, detta behöver man ju en korkskruv till. Emma totalprotesterar.  Då kommer det fram en tysktalande tjej fram till oss och frågar typ om vi kan rekommendera något vin, och varför vi skrattade åt den där flaskan. Emma förklarar: "I think it's a screwkork." Då dog vi. Vi valde ett vin och går upp på en utsikt och sitter och pratar när två killar kommer fram och var rätt påträngande, vi började då röra oss neråt mot festivalen och ja, till slut slapp vi dem i alla fall. Jag visste att Fionnghuala (som förövrigt var det namnet jag inte visste hur jag skulle stava innan, och ni förstår nog varför) skulle träffa några vänner runt tio vid järnvägsstationen så vi beger oss ditåt och ja, vi mötte dem iaf vid Flon sen. Vi var på festivalen och dansade, drack öl och pratade. Vilket härligt gäng sen! Fionnghuala och Tess var från Storbritannien/Irland, Jag och Emma från Sverige, Julia från Finland, En tjej från Tjeckien och en från Mexiko. Shit, vad vi ägde.
Efter ett tag så gick vi vidare till club som hette Darling; totalt jättehäftigt ställe och det slutade med att vi dansade på baren - gryyymt!
Jag var dock inte säker på om tåget som gick mot mig 2,45 stannade på min station men det gjorde den som tur var. Emmas och några av de andras tåg hem gick vid 4,15 så de var där lite längre än jag, men efter en arbetsdag så var jag trött som få.
SÅKLART kan jag inte lämna en festival utan att testa maten, men jag köpte bara(...) en belgisk våffla men nutella.

Det enda negativa som hände var att Emma blev av med sin plånbok, om man inte räknar med att när jag väl kom hem och var extremtjättebautahungrig (ni vet när man känner att man kan äta en hel pizza) så fick jag nöja med med en croissant eftersom det var det fetaste jag kunde hitta...
Nu följer lite bilder från kvällen!




Minifestivalen häääär

Hela gänget här!
Uppe på baren härdåå

edit: Glömde säga att de andra tjejerna trodde att jag var från Storbritannien och berömde min engelska - det ni! :D

1 kommentar:

  1. Nää, fyfan va kul!! :D Haha, I'll be back sooon om ni ska festa sådär varje helg alltså ;)

    SvaraRadera