måndag 30 augusti 2010

en helt vanlig måndag

Jajamen, nu är vi back on track igen och det känns bättre än någonsin. Har lärt mig stryka med ett ångstrykjärn idag = en stolt Sarah. Nu ska jag strax iväg och handla lite matvaror; imorgon ska jag få göra en grönsakspaj till lunch med helt eget recept (jag kan inte förstå att jag överhuvudtaget är exalterad över det men, ja, jag håller på att förvandlas till  en hemmafru). Jag ska också ha min första lektion i franska idag och innan dess tänkte jag springa inom och köpa min klänning som jag har spanat på. Den är helt underbar, får visa den sen - även om detta inte är en modeblogg för fem öre. Haha, tänk "dagens outfit" med sunkiga kläder och ibland målarfärg lite överallt, det hade nog gjort succé!


Fionnghuala skvallrade om att mamman i min familj (familjerna känner varandra riktigt bra) tycker väldigt mycket om mig och tycker att jag är bra på att sy (!). Till detta hör då att jag inte har sytt förhand sen högstadiet och jag då bara lyckades kamma hem ett knappt G i syslöjd. Roligt var det i alla fall, och ja, jag kan väl bara fortsätta sy då.


För några dagar sedan så spelade jag piano med Julien. Han blev helt till sig för att jag kunde "Blinka lilla stjärna" med ackord, hur konstigt är inte det? Såå, den enda låten jag kan med ackord på piano har äntligen kommit till användning i något sammanhang och det är jag väldigt tacksam för. hah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar