fredag 20 augusti 2010

Första inlägget

Jajamen, jag tyckte att det var lika bra att jag skaffade en blogg - Jag har ju så sjukt mycket att berätta.

Just nu befinner jag mig i Lausanne, en stad vid Genévesjön i de franska delarna av Schweiz.
Här ska jag då jobba som au pair i ett år och samtidigt läsa franska två dagar i veckan.
Jag kom hit i tisdags vilket innebär att jag nu är inne på min fjärde dag.
Saknaden hemåt är just nu enorm men jag tror (och hoppas) att den kommer släppa taget om mig rätt snart - annars vet jag inte hur jag ska klara detta. Jag tror dock att mina veckor kommer att flyga iväg rätt mycket här när allt väl sätter i gång.
Barnen och mamman kommer imorgon, så just nu är det bara pappan och jag hemma. Det har också gett mig tid att se mig om i staden och i området där jag bor.
Bilderna kommer lite senare.
puss!

1 kommentar: