lördag 21 augusti 2010

utgång igår.


Ett härligt ställe där de skapat en strand mitt i staden. Detta var "inne" men utomhus fanns det solstolar, beachvolleyboll och till och med sängar! Intressant ställe, men såklart svindyrt. Vi satt oss ner på en mysig uteservering och drack öl (0.5 l för 50 spänn = helt okej) och smirnoff ice. Tydligen är det jätteovanligt att kvinnor dricker öl här men det struntade vi i. En riktigt trevlig kväll med trevliga tjejer.

På busshållplatsen möttes jag av en påstridig schweizare som inte förstod att jag inte ville prata med honom. Del av samtalet:
- Jag talar inte franska.
- aha, vart kommer du ifrån?
- Sverige.
- ååååh, "svenska flicka".
Visade sig att han bott i Sverige och pluggat svenska, inte mitt bästa drag.
- Vart ska du?
- Hem.
- Var är det?
- *tystnad*
- Vilket buss ska du ta?
- Pully-gare
- Jag följer med dig!
- Nej, det gör du inte.
- Snälla, kan jag få en puss?
- Nej, håll avståndet så här långt *visade med händerna*
Sen tack och lov kom bussen, längsta fem minuterna i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar