tisdag 21 december 2010

helvetesresa

Efter en HEMSK resa igår så är jag äntligen hemma.
Böter på tåg till Geneve
Flyget var en timme sent
Jag hade inte pengar på mitt svenska kort men på mitt schweiziska men då tar inte tågautomaterna på kastrup maestro och jag kom inte över.
Träffade dock en underbar Carl Sandberg som jag hade följe med hela vägen hem. Han betalade min biljett och räddade min jul. typ.
Tåget från kastrup, som skulle gå till hässleholm, var en kvart sent och hade plöstligt slutstation malmö så där fick vi byta tåg och fastnade sedan utanför hässleholm i 20 minuter och sen kom jag äntligen hem.
Höll dock på att frysa röven av mig när jag klev av tåget.
Jag skulle egentligen vara i Kristianstad 14.30 men nu var jag hemma 17, tråkigt!

Det är dock underbart att vara hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar