måndag 13 december 2010

Jag är kär i en stad

Jag är kär i London, jag älskade den staden!

På fredagen åkte vi tidigt och var framme i lagom tid tycker jag allt. Mötte fullt med folk från uni och lite sånt. Sedan begav vi oss till Oxford Street och shoppade loss på Primark. När vi kom tillbaka till lägenheten så var vi trötta, men gav oss ut för att köpa lite vin, det var ju faktiskt en hel fest uppbringad till vår ära på gång!
In i det lilla köket så väller det in folk och vi körde spel som Ring of fire (som förra gången slutade med en stor äcklig blåtira) och sen gick vi ut en runda.
Under denna kvällen så lyckades vi också övertala våra nya vänner att isbjörnar visst fanns i Sverige, men inte i Skåne för där matade vi dem med granris för att de skulle försvinna. Deras enda kommentar var: "well, that's mean..." hahha, jag trodde att jag skulle dö! Jag lärde mig även att säga får jag ta med mig datorn in i bastun? på finska. Jag har ingen aning om hur dags vi kom i säng men vi sov 6 stycken i Fionnghualas rum, varav fyra på golvet. Sjukt. Vaknade vid 9 tiden och var iväg redan vid 11. Åt sushi till frukost och kollade in Harrods. Jag åkte coola röda bussar också. Sen tillbaka till shoppinggatan och spenderade ännu mer pengar. Sedan gick vi till Hyde Park och myste rundor på Winter Wonderland, men eftersom vi redan var så döda så åkte vi rätt så snart hem. Sen när vi satt och myste på Fionnghualas rum och bestämde oss för att titta på film och mysa så kommer killarna in och vill ha med oss ut. Då börjar vi laga mat, utan en tanke på att klockan redan var 11. Sååå, jag, Fionnghuala, Monika, Kyle, James och en kille till drar oss ut medans de andra stannar i lägenheten. Det var kanonkul och stället spelade riktigt bra musik! Allt ifrån Queen, Nirvana till Ain't no mountain high enough. Lovely. När vi kom tillbaka till huset så hittar vi alla vi lämnat sovandes i samma säng, som vi givetvis väcker och sen ligger vi och myser och snackar in på småtimmarna. Morgonen dagen efter så åt vi pb&j's (som jag så fint fick skrivet till mig på fb av amerikanaren) har aldrig smakat det innan. Men det står för peanut butter and jelly sandwich. Konstig blandning och jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det än. Sen packade vi och fick precis igen våra väskor.

Det var en så jäkla bra helg och en sak som jag gillade mycket var att vi kom dit som vänner på besök och inte som turister. Det hade ju blivit helt annorlunda om vi hade sovit på hotell etc. Nu bodde vi ihop med folk ifrån uni och det var så grymt kul. Vi har nog ett återbesök planerat till påsk, vi får hoppas att det blir av!
Jag blir så avundsjuk när de har det så som de har det. Med studentkorridor och i den byggnaden Fionnghuala bodde i så bodde det 270 andra studenter. Vilket område alltså! Det var så roligt. Kändes lite som en lägerskola, haha.
Det enda som var lite jobbigt var att vi var på flygplatsen 3 timmar före flyget skulle gå, seeeegt. hah

PUSS

1 kommentar:

  1. Vi hade verkligen en toppen resa och jag är sååå glad att vi åkte:)! Känner en sån kärlek mot london att jag är 99% säker på att jag flyttar dit på hösten. Puss & kram vackra <3

    SvaraRadera