torsdag 9 december 2010

torsdag som blir fredag

Vilken stressad dag jag har haft idag! Allt som jag brukar hinna på torsdagar och fredagar fick jag göra idag och eftersom jag börjar min franska klockan två så har jag nu gjort mycket på väldigt kort tid.

* Följt flickan till skolan
* Handlat
* Gjort 40 st pannacotta
* Tvättat några maskiner
* Tömt diskmaskinen
* Sytt ihop hål i kläder
* Tvättat skor
* Gjort läxan

och nu ska jag äta lunch.
Imorgon är det ju London som gäller med Annie, Julia och Monika. Vi ska bo hos min vän Fionnghuala som jag har skrivit om innan, när hon bodde här i Schweiz. Det kommer bli kalasbra eftersom jag nästan inte har köpt några klappar alls, jag har sparat mig till London!

Just nu är livet riktigt bra. Jag har ordnat upp ett par saker här hemma. Jag gick och tänkte idag när jag handlade: "Om jag ska vara här i ett halvår till så måste vissa saker vara på mina villkor också!"
Så nu är saker och ting lite bättre OCH min kärlek ifrån Sverige får komma och hälsa på mig och jag blir ledig hela helgen han är här. Jag får egentligen inte ta hit några vänner alls, av anledningen: "Vi har så dyra saker här..." jaja, detta gjorde i alla fall min dag.

Förlåt för monsterinlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar