söndag 5 december 2010

såååååå...

Igår vaknade vi runt 9 och jag och Solene begav oss in mot hotellet för att hämta upp mamsen och syrran. Sen åkte vi in till staden och eftersom det var marknad så var det rätt mysigt. Solene envisades på att bära runt på en bit snö/is hela tiden och lade dem utanför affärerna när vi gick in bara för att hämta den igen när vi gick ut. Gulligt. Sen åkte vi och lämnade henne hos sin pappa och åkte ner till sjön/Ouchy. Jag visade dem runt lite och sen åkte vi upp till staden ännu en gång och jag presenterade Manora (söndagsmysdagsresturangen) för lite lunch. Vi gick ett par rundor till i staden och sedan skiljdes vi åt och jag åkte hem lite snabbt för att blåsa till håret och hämta mitt lucialinne. Vi hade ett luciatåg igår på den svenska basaren och ett idag. Efter detta begav vi oss in till staden och jag visade Flon för dem (ett område som lever mest på natten och just nu har en fin isbana mitt i smeten). Sen åkte vi tillbaka till lägenheten och jag bytte om. Sedan gick vi till Nomade och åt en underbar middag. Jag och Lovisa åt pasta med musselsås och mamma åt laxtartar. Till det dracks det vin. Sen beställde Lovisa en pannacotta, mamma en Irish Coffee och jag en Strawberry Daquiri (hur nu det stavas). Det var underbart mysigt.
Efter så åkte de tillbaka till hotellet, eftersom deras tåg och flyg dagen efter skulle gå väldigt tidigt.
Då gick jag till Annies pojkväns kompis och förfestade lite. Sedan drog vi ut och dansade. Halv åtta så gick jag ner till station för att säga hejdå till mina duvor och sen sov jag lite till.

Idag hade vi som sagt ett luciatåg och efter det har jag bara varit hemma. Jag bad mamma ta med sig lite småsaker ifrån Sverige och då bland annat luciaskivan från högstadiet. Fy vad bra vi var! Jag saknar den kören ibland lite sådär smått. höhö.

Efter att via skypehjälp fått reda på att min DVD har ett USB-uttag så har jag nu krupit upp i sängen med PS. I Love You, lite kristianstadte och härliga svenska pipparkagor. Denna månaden har nu börjat superbra och bättre ska det bli.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar