tisdag 12 april 2011

I get up, and nothing gets me down

Vilken dag förmiddag!
Igår jobbade jag bokstavligt talat röven av mig för att kunna vara ledig hela dagen idag. Så vad har jag gjort?
Jag arbetade med några röstövningar under morgonen, skönt att göra det när man har huset för sig själv. Sen åkte jag in en runda till staden. Jag ville hitta ett par vita byxor och en utklädnad till på lördag. Vad kommer jag hem med? En asfin kofta som är perfekt till sommarkvällarna och en långklänning. Jag betalade bara drygt 20 franc (140 kronor) för båda. ASNÖJD. Sen sprang jag på Annie utanför Pimkies och vi tog en kaffe och snackade lite innan jag var tvungen att åka hem för att öppna för städerskan. Vad mysigt det är med impulsgrejer, och hur ofta springer man på någon man känner i Lausanne liksom? 
Men jag kom hem utan det jag egentligen skulle ha. Maskeraden hade till och med försvunnit ur mitt huvud.
Vet fortfarande inte vad jag ska vara, gaaaaaaaaaaah, blir galen! Kanske Blunder? Det hade man väl kunnat ordna. haha.
Nä, nu ska jag äta och kolla på Grey's lite.
Mamma ringde mig igår och gav mig ett underbart pengabesked. Jag får tillbaka en hel del pengar på skatten. Med tanke på hur lite jag jobbade förra sommaren så är jag sjukt glad. Blir perfekt att få dem till sommaren.

Jag älskar mitt liv, trots att det regnar.

Fin sommarbild tagen av Gabbi förra sommaren i Ouchy. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar