torsdag 14 april 2011

The significant problems we have cannot be solved at the same level of thinking with which we created them.

Rubriken är ett citat av Albert Einstein faktiskt, jag tyckte bara att det var värt att nämnas.

Jädrar vilken dålig bloggare jag har blivit, detta skulle jag ju aldrig tjäna några pengar på, haha. Såg dock att besökarna hade ökat en hel del igår igen och tänkte att jag får väl säga förlåt.
Jag gick och la mig riktigt tidigt igår. Redan runt 22.30. Sen sov jag som en stock fram tills 7. Förutom att jag vaknade en gång och trodde att jag hade försovit mig. Det var i alla fall länge sedan jag kände mig såhär utvilad sist.
För en gångs skull låg jag inte uppe och kollade på Grey's. Jag skypade lite och framförallt läste. Jag läser ju Bilbo just nu och den är ju riktigt bra. Jag älskar böcker som handlar om fantasifigurer och som får det att verka så causal liksom, som om det inte var något speciellt med alla de knasiga varelser som existerar.

Franskaläxan hann jag med igår också, det handlar om resuméer. Inte jätteroligt men det känns bra att man har kommit så långt. Idag har jag även den sista franskalektionen för denna månaden. Sen kommer påsklovet, hurra! Ungarna har dock cirkusskola då, så det blir ändå som vanligt typ. Och sen åker de till Cannes på lördagmorgon och jag till Sverige på söndagen. Härligt. 

Idag så ska jag sticka och handla rätt snart efter att jag fått iväg flickan till skolan, sen ska jag försöka hinna med de tre förrätterna (de ska bara vara små) som ska vara till imorgon kväll, så slipper jag liksom göra dem imorgon under dagen. WOHO.

Jag hoppas att ni får en askalas dag!
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar