torsdag 14 april 2011

syltkakor och soppa överallt

Vilken dag, nu däckar jag strax. Tänk vad bra att jag använder min säng som soffa, flytten blir liksom inte lika jobbig då. hihi.
Jag var tvungen att sitta barnvakt idag, men det gör mig inte det minsta (eller jo, liiiite) eftersom jag har lagat mat hela dagen OCH haft franskalektion. Jag gjorde en gurksoppa med kycklingbuljong (låter fett skumt), någon grönsakspuré med tomatjuice och laxgelésaken jag gjorde förra gången. Tog tid men jag blev klar. Tydligen så ska man inte ta för mycket vätska i mixerna innan de andra sakerna är rinnande, två gångerna lyckades jag bränna mig rejält när soppan exploderade över hela köket. Jag svor väldigt fula svordomar då...
Men, vad gör Sarah när barnen lagt sig ikväll? Hon sätter igång och bakar syltkakor inför lördag. Jag gjorde minisar eftersom det är lättare att äta och de blir fler. Totalt gjorde jag 90 stycken med tre olika fyllningar. Häftigt va? Vet inte riktigt varför, tycker att det är tråkigt när man göra samma saker hela tiden typ.
Nu är jag i alla fall redigt trött och det är läggdags för länge sedan.
Jag kommer ihåg att det var något citat som jag ville få med idag, som flickan sa. Tusan också att jag inte kommer ihåg det. Jag får skriva ner det nästa gång! Det händer hela tiden. Det gick mycket lättare på den tiden då jag alltid hade min kalender i högsta hugg...
JAJA.
Idag ändrade jag för sista gången i år min anmälan till högskolan. Känns busigt. Men jag har absolut ingen aning vart världen för mig i höst. Vi får helt enkelt se vad som händer.

Nu börjar min hjärna stänga av, det där därför jag tjabbar om saker. Förlåt.
Godnatt alla ni. Även om jag inte riktigt vet vilka alla är, så vet jag att några av mina närmaste läser. Ni är fina.
(KOLLA JAG KAN INTE SLUTA, detta är ju typ som ett fyllesamtal klockan 4.00...)
haha. en fin bild nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar