torsdag 17 februari 2011

B2 here I come

Idag hade jag ett franskaprov. Jag är osäker på om det bara var ett test eller om det var seriöst - fattade inte riktigt det. Men jag gjorde mitt bästa. Det var hörförståelse, läsförståelse och sen en kort uppsatsskrivning. Detta var DELF B1. Alltså provet man gör för att ta examen av en kurs. Då får jag ett fint diplom och kan skriva på mitt CV att jag har läst franska steg B1. Coolt. Men detta gick så bra så jag kommer kanske till och med att göra provet för B2. Det innebär att om jag skulle söka något jobb där franska krävs så väljer de mig (B2) över de som bara läst B1. Det är ju rätt fiffigt.
Nu till någonting annat.

Jag fick en positiv kick nu. Herregud vad jobbigt det måste vara med sådana som mig: "Åh, jag är så glad för jag har världens bästa vänner, finaste blommorna på hjärtansdagen, en katt, franskan går bra, jobbet går bra, vädret är underbart..." etc.
Jag borde sluta med det. I alla fall i bland folk som man inte riktigt är nära vän med, man märker ibland när avundsjukan skiner igenom.
Men jag är på bra humör ändå.
Mest beror det nog på att jag knappt har hostat på hela dagen, och ni vet väl vad det betyder? JAJAMEN, jag ska ut och springa imorgon! Men lite försiktigt dock eftersom min sjuka har satt sig på lungorna och då kan jag nog inte räkna med att konditionen kommer ihåg mig. hihi.
Fredagsfrukost imorgon med tjejerna också, det kan inte bli bättre.
Myste med dem lite igår kväll också, missade nog att nämna det. Konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar