torsdag 17 februari 2011

HALVÅR

Idag är det den sjuttonde. Kan ni förstå det? Det är faktiskt min halvårsdag i Schweiz.
Jag har varit här i hela 6 månader.
Men för att vara ärlig så fick jag räkna flera gånger för att inse att jag bara har varit här i sex månader.
Jag kom den 17 Augusti; September, Oktober, November, December, Januari, Februari. Ja, sex månader, varken mer eller mindre.

Men på dessa månaderna så har jag skapat ett helt liv. Sandra träffade jag redan dagen efter att jag kom hit, och Emma (och Sandra då) på fredagen. Så jag kastades typ in i systemet och som jag trivs. Nu åker jag hem om fyra och en halv månad ungefär och jag kommer sakna Lausanne så in i hoppsan.
Men jag tror att det kommer bli så att jag kommer tillbaka till staden flera gånger under mitt liv.
Det är en sådan plats där jag tar med mig mina vänner och barn. Kanske bosätter mig här efter jag är pensionerad eller något. Sånt kan man aldrig veta.

Men en sak är säkert: Jag ska njuta dessa månaderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar