fredag 11 februari 2011

katter ger otur, right?

Igår så blev jag påmind om varför jag inte gillar katter. Det är enkelt, de är så jäkla oberäkneliga, tjuriga och de vill bli behandlade som kungar. Jag lagade mat igår kväll och hade lagt ut lite lax på barnens tallrikar. Katten ville inte sluta hoppa upp på bordet och så fort jag kastade ner honom så attackerade han mina fötter. Jag hade ett par vanliga strumpor och ett par sockar på mig men trots det så fick jag rivmärken igenom. Sjuk katt. Jag hatar när jag inte kan läsa vad någon tänker, DÄRFÖR tycker jag inte om katter.

Jag har precis laddat ner det nyaste avsnittet av Vampire Diaries som kom ut inatt och jag hoppas att jag hinner se det innan jag åker till stugan ikväll. Fy vad jag älskar den serien. Den är så fruktansvärt spännande på vissa ställen och det finns fullt av ögongodis. Lite klyschig kanske men när det handlar om kärlek och vampyrer så är jag såld. Men jag har en del andra saker att göra innan dess. Stryka, handla mat, träffa Sandra och laga mat, bland annat. Det är meningen att jag ska komma på någon rätt att göra till ikväll, men jag har ingen aning. Fy vad jobbigt. Det är så svårt när man har så mycket regler att rätta sig efter.  Det ska inte vara något kött och helst inte pasta heller, sen får det inte vara för onyttigt heller. och vad lämnar det mig då? Jag är nollställd. Fan med (förlåt mamma).

Sen ska jag skriva lite saker också, på engelska. Inför ansökningar till skolor. Jag ska bara slipa på det lite mer för att sedan skicka det till min amerikanska vän för lite finslipning. Jag älskar att jag har träffat folk från hela världen genom att jag reste till Schweiz.

Jag drömde en sån sjuuuuuuk dröm häromnatten. Den var helt knasig. Jag drömmer alltid så konstiga saker och mest saker som inte stämmer överens överhuvudtaget i verkligheten men på något vis i drömmer alltid makes sense. Jag har faktiskt bara träffat en person som drömmer sjukare drömmar än mig och ja, jag kan ju inte riktigt jämföra mig med honom eftersom hans är för sjuka för att jag ens ska hitta ord, haha.

Nu ska jag ut och fånga dagen, började morgonen med en dusch så nu är jag fit for fight. Jag hatar dock att vara sjuk eftersom det har varit strålande väder hela veckan (och nu pratar jag för uttrycket: inte ett moln i sikte). Jag nästan fått slå till mig själv för att jag inte skulle ge mig ut och springa. Med mina lungor just nu så är det faktiskt rätt omöjligt, jag hostar stup i kvarten och det gör ont när jag tar för djupa andetag. Men jag har inte ont i halsen och jag är inte förkyld i övrigt. Så detta försvinner nog snart hoppas jag.

Wow, första långa inlägget på evigheter.
Jag längtar liiiiite hem faktiskt. Men jag kommer i slutet av april, jag lovar!

Bisous biiiiisoooous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar