tisdag 22 februari 2011

I'm falling but it feels like flying

Nu är det kvällen.
Och jäklar humörsvängningar denna dagen har bjudit på, haha. JAJA, jag är tjej. Jag har en bra anledning...
Just nu mår jag bra igen i alla fall.
Dagens goda gärning skedde på väg till Migros. Helt plötsligt så hör jag ett skrik bakom mig. Det var en gammal kvinna som hade trillat och inte kunde resa sig upp. Hon skrek och snyftade om att hon hade "totalkvaddat" (VARFÖR kommer jag inte på någon bättre översättning? Jag är skadad, haha) sin axel och att hon aldrig kommer kunna använda den igen. Tråkigt. Hon kunde inte resa sig upp så det blev till att ringa ambulansen. Tack gode gud att jag slapp prata för vad jag vet så har jag inte riktigt gått igenom franska för nödsituationer än. Det kanske är på tiden snart. Jag stannade i alla fall tills ambulansen kom och de rullade in henne i bilen. Jag har aldrig sett hur personalen hanterar sådana fall innan och det var rätt häftigt. Funderade länge på hur sjutton de skulle få upp henne på båren, men se där, allt är möjligt.
Jag kände mig som en bra människa i alla fall.

Nu ska jag snart testa och ringa mamsen igen, hon var ute med vovven senaste gången jag provade. Pappa är tydligen sjuk så han var inte så pigg på att prata. Systra min var nog inte hemma, det var också lite tråkigt.

Känner redan träningsvärken ifrån morgonen komma smygande, isn't it lovely? Jag älskar att känna att man tränat efteråt i alla fall. mihihihhi.
Fint liv just nu.
Härlig känsla i magen angående London. Bara jag tänker på det så blir jag glad.
Gay.
Eller?
Det är nog rätt så hetero egentligen.

1 kommentar: