måndag 10 januari 2011

Are you as hungry as a raccoon on a piece of flypaper that's balancing on a pair of earplugs...?

Härlig franskalektion var det idag i alla fall. Jag gjorde min uppsats precis som jag skulle göra, men eftersom jag var ledig sista veckan innan jul så fick jag inte reda på att vi skulle göra ett jäkla test. Men, inte ska man sura över det. Så jag satt och hoppades på att jag inte skulle få några frågor. Men nu är det ju så här att min grupp består av 7 personer så jag kunde ju faktiskt inte undgå det. Jag improviserade såklart och jag lyckades faktiskt. Ibland så måste jag ge lite credit till min hjärna, nog med att jag inte behövde plugga särskilt mycket på gymnasiet men denna gången kom jag på en minidialog i hjärnan som skulle innehålla orden Peu importe! på bara ett par sekunder. Då känner man sig stolt. Jag vet att jag borde plugga mer men jag hade så mycket grejs under gymnasiet med musikaler och flera orkestrar så jag hann inte vara så duktig som jag borde varit. Dock är det nog tillräckligt för mig för att komma in på veterinärlinjen, det är ju helt okej! Vi får hoppas att de jäkla 92:orna nu inte kommer och höjer snittet till nästa höst. Då slår jag på någon. Eller? näää, så aggressiv är jag ju inte.
I alla fall så ska jag nog anstränga mig lite mer med franskan under vårterminen, eftersom jag i så fall tydligen kan få ett DELF-examen i B2 och inte bara B1. Man får välja vilket av proven man ska göra till slutet. Det är ganska högt faktiskt, är sjukt stolt över att hon sa att jag hade chansen om jag lade manken till. Coolt.  

Är det fel att säga att man trivs i Schweiz? Blir ni andra arga då? Det hoppas jag inte.
Nu ska jag till och med börja träna rätt ofta (mer än skidåkningen dååååå), höhö. Ni skulle hört Sandra när jag sa detta, nu måste jag lägga till att hon har tjatat på alla att börja träna sen jag i princip kom ner. Men det ska bli kuuuuul!
Dagarna rullar på rätt snabbt faktiskt och jag trivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar