torsdag 20 januari 2011

och nu sitter det på karmakontot

HEJHEJHALLÅ!
Idag har jag gjort massor av saker, därför den dåliga uppdateringen.
Jag gick till Migros idag för en stooooor shoppingtur, eftersom det bär av mot skidstugan imorgon.
Jag håller tummarna för att det blir fint väder så att man kan åka och kanske till och med få en liten bränna på köpet. Jag känner faktiskt att jag förtjänar att ta med mig lite choklad.
Idag har det dock varit världens flummigaste väder, det hann vara strålande sol, snöstorm och nu så är himlen klar och fullmånen lyser ner på mig och mitt skrivbord.
Jag ska inte slå mig till ro med datorn nu är det tänkt. Föräldrarna är och kollar till katten som vi ska få så därför har jag fått offra lite tid från kyrkis, men de kommer nog vilken minut som helst nu. Förhoppningsvis.

Pojken har fått lite dille på Harry Potter nu, vilket jag tycker är underbart. Det var ju så länge sedan man såg de allra första filmerna, jag kommer ihåg när tvåan kom ut på bio och att när spindlarna kom så råkade jag skrika till ut i biosalongen. Det var ett bra tag sedan nu. Men fy vad bra det är!

Häromdagen när jag pratade med en vän så sa han att när han var lite så älskade han huvudmassage, det fick honom att slappna av. Så ikväll bestämde jag mig för att testa det och båda sover redan som stockar. Flickan hann nog somna redan innan jag var klar och jag slapp massor av tjafs och trams. Känner mig som den bästa au pairen i världen.

Idag hade jag även ett prov i franska. Det gick sådär. Varför? Jo, för det var 8 stycken frågor som gav runt 10 poäng var. 2 av dessa var grammatikfrågor resten var glosor. Det är det mest idiotiska prov jag varit med om. Visst är ordkunskap bra, men vad hjälper orden när man inte kan prata ordentligt? Det är iofs en typisk Sarahsak att klaga på eftersom jag är så dålig på att plugga och man behöver ju inte direkt plugga på grammatiken. Men ändå! Ni måste hålla med om att det verkar lite konstigt?!

Näää, jag är på rätt bra humör idag. Med tanke på allt.
Mensvärk så in i helvete också, det är så svårt att försöka vara trevlig och tålmodig då.
Hmmm, konstigt att jag var på så bra humör innan jag skrev detta inlägget och nu när jag berättat hur allting har gått dåligt så blir man ju nästan lite deppig. men näääää, nu ska vi inte tänka så.

Bisous bisous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar