onsdag 5 januari 2011

mörkt igen

Ja, nu är natten här igen. Mörkret har lagt sig och det kommer inte bli just på ett bra tag. Är det inte tråkigt?
Jag blir alltid mycket tröttare under vintertiden då det alltid är mörkt och sen pigg som en mört under sommaren, stiger med solen, eller? haha.
Idag har jag faktiskt fått en hel del gjort. men såklart inte allt.
Jag brände ju fast pumpa i en gryta innan jag åkte och familjen hade som tur var inte upptäckt det. Jag kämpar fortfarande med att få bort det och hör och häpna, det är snart borta! Jag tror inte att jag har berättat om det men det var Annas fel alltihopa. Ja, ni vet hon där som tror hon är cool och reser till Australien. Jag kokade pumpa och sen ringde hon mig på skype. Jag fastnade och reagerade först när det började lukta bränt. KUL!

I alla fall, igår fick jag något konstigt ryck eftersom det inte finns några vettiga serier att titta på, jag håller på att se om alla Vänner-avsnitten från början! Ja! Jag ska ta mig igenom 10 säsonger. Jag älskar Vänner. Jag kan inte ens beskriva hur stor plats i hjärtat den serien har. Det finns så många minnen också, som till exempel allt tittandet hemma hos Johannes och bråken som uppstod när någon var tvungen att resa sig för att antingen byta skiva eller vända på den. Det var i början av gymnasiet. Fy vad tiden går snabbt! På den tiden var vi verkligen järngänget, det saknar jag lite ibland.

Men herregud vad deppig jag låter just nu! Jag är inte alls deppig. Jag är för sjutton i Schweiz. wohoooooo!
Jag längtar efter mina fina flickor som kommer inom de närmaste dagarna JÄTTEMYCKET, och imorgon ska vi förhoppningsvis åka lite skidor. Jag vill det i alla fall! mihi.

Just nu lyssnar jag på Queen på högsta volym och tänkte jobba liiiite mer för idag. Sen får det vara nog. jag är lite sur på mig själv för att jag inte kom iväg till affären idag heller, så jag har ingen choklad till ikväll. Tråkigt, men kanske bara nyttigt för mig? Aja, det är väl det som är lite jobbigt med att bo i chokladens land.

puss på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar