måndag 31 januari 2011

hör och häpna

Förra månaden sparade jag pengar. WOHO! Det trodde jag aldrig skulle hända. För denna lönen som kom nu så köpte jag även flygbiljetter för 150 franc innan. Trots detta så hade jag en bra bit över min vanliga lön på kortet när jag kollade idag, vilket innebär att förra månaden så sparade jag ungefär halva lönen. Fattar ni hur mycket pengar det är?! Jag är så sjukt stolt över mig själv. De pengarna kommer nog försvinna rätt snabbt med tanke på att det är några resor inplanerade den senaste tiden. Men det är ju bara bra att jag inte lägger de pengarna på onödiga saker som typ äta ute alldeles för mycket och alkohol. BRA!

Idag på franskan så spelade vi Vem där?, ibland undrar jag om jag verkligen fyller tjugo i år.

woho!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag ska antagligen vara au pair några mil utanför Lausanne i höst så jag har ett par frågor jag hoppas du har lust att svara på. Hur mycket får du i lön och hur bra klarar du dig på den? Får du lön kontant eller har du ett schweiziskt bankkort? I så fall, är det enkelt att skaffa ett? Hur tycker du prisnivån är jämfört med i Sverige? Tack på förhand!

    SvaraRadera