lördag 8 januari 2011

haha, jäääävlar

Vilken dag alltså!
Otursdagen Allan, utan att tveka!
Dagen börjar fint och jag ska köpa biljett till Verbier + liftkort. Då glömmer jag ju såklart att ta liftkortet som dimper ner sekunderna efter tågbiljetten. Vad innebär detta? TROTS bedjanden så kunde de ingenting göra och jag fick betala dubbelt pris väl på plats. KUL!
Jag går igenom första kabinliften utan problem men helt plötsligt så slutar mitt liftkort att fungera. VAD FAN ÄR DETTA NU DÅ? Jag blir såklart skitarg och orolig och läser att det står Port du soleil istället för Verbier på kortet och tänker att det var tanten i kassan som gav mig fel kort. På väg ner igen, med en kabinlift som tar 20 minuter, så upptäcker jag att det var ett gammalt kort (jag var ju där och åkte på nyårsdagen) och jag trodde att Ylva skulle döda mig. Lite mer småmissar denna dagen, såklart. Den enda riktiga vurpan jag gjorde var såklart när jag står bredvid Ylva och ska bege mig, korsar skidorna och PLADASK. *suck*
Men dagen blev massor av bättre på grund av:
Solen som sken nästan hela dagen
Reggaebaren mitt i backen som bjöd oss på gratis pommes och chicken nuggets (=LYCKA)
Vin Chaud och Öl
Ylva
Vurpan som förgyllde hela min dag, jag och Ylva beskådade denna från liften. Det innebar första parkett! Underbart kul. En man faller och glider ner i backen tills dess att hans ena skida lossnar och sätter spurt ner för backen. Två som ska hjälpa denna mannen att stanna skidan krockar på något konstigt sätt och i en klump kasar ner för backen ihop (dock på samma håll som skidan). Jag vet inte riktigt hur allt detta slutade eftersom liften gled förbi, jag hoppas att han hittade skidan. Annars hade det väl varit lite elakt att skratta kanske. hahahahahhahahaha, nä. Det gör jag ändå!

Imorgon så ska jag träffa mina finingar igen, eller ja, allihop i samlad trupp i alla fall.
Jag gillar Schweiz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar