tisdag 18 januari 2011

kisse mjau mjau

Idag var det en lagom härlig dag. Jag myste stora delar av morgonen för att sen göra lite nödvändiga saker. Till exempel så lärde jag mig Lady Gagas Paparazzi på pian, som om en vecka så kommer den nog sitta galant. Den var faktiskt väldigt lätt men jag fick fiffla lite med fingersättningar och sen sänkte jag faktiskt låten ett halvt tonsteg också. Lite musik får man öva på när man inte har haft teori på hundra år.
Till kvällsmat lagade jag en supergod wok. Men jag har ingen aning om hur jag gjorde det, jag körde allting på känsla och visste egentligen inte ens hur man wokar. haha. Men men, jag kollade upp vad som skulle behövas i en wok men tillsatte lite andra saker och tog bort vissa. Slutade i alla fall väldigt bra, och jag blir verkligen bättre och bättre på att laga mat.
Vid matbordet så berättade även pappan att de kommer att skaffa en KATT till pojken i födelsedagspresent. Jag tror nästan att jag blev mer exalterad än vad pojken blev. haha. Förhoppningsvis så får den ur en kull som är redo i mars, annars måste vi vänta till maj och då är det ju bara en månad kvar till jag åker och det är verkligen inte kul. Jag hade gjort vad som helst för att få ha en liten katt liggandes vid min sida just nu.
Katter är faktiskt fina, glöm allt annat jag har sagt.

Nu ska jag spendera lite kvalitetstid på skype. PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar