onsdag 26 januari 2011

Onsdag

Usch vad jag hatar onsdagar. Speciellt när mitt horoskop säger åt mig att passa mig eftersom jag kan hamna i mycket konflikter idag. KUL.
Barnen går bara halvdag och sen ska jag vara duktig. En av flickans kompisar, som är jävligt ömtålig kommer hit. Men men, jag får väl vara extra försiktig idag. Förövrigt så är det tredje dagen som jag är chokladfri, kanske därför jag är lite bitter också. Försöker att tillåta mig själv att bara äta choklad på helgerna och än så länge har det gått bra, tro det eller ej men choklad är faktiskt beroendeframkallande! Jag köpte lite bars med frukt och nötter för att ändå hålla mig på topp när suget krävde det och det har faktiskt gjort att jag klarat mig rätt bra. Även om jag drömde en mardröm om det inatt, hahah.

Just nu så mår jag rätt dåligt över mitt utseende, det är därför jag har tagit tag i kosten och träningen ordentligt. Det kanske drar ner på mina finnar. De blommar alltid ut under vinterhalvåret och får mig att känna mig så jäkla ful och hemsk. Ni som slipper sådant ska verkligen vara lyckliga, glöm aldrig det. Det hör ju tonåren till, jag vet det, men jag tycker att jag blivit för gammal för det nu och det är det som stör mig. Om det är någon som har andra tips på vad för saker man kan äta eller göra så får ni jättegärna skriva, jag blir helt lyrisk för varje tips jag hittar.

Nu ska jag vara duktig och  följa lillflickan till skolan och lyssna på härlig musik. Som typ dessa:

2 kommentarer: