torsdag 13 januari 2011

Fredagsreceptet!

Inför varje fredag så kommer jag att göra en maträtt som de ska ta med sig upp till alperna. Jag tänkte dela med mig av receptet eftersom det är lite kul att laga ny mat hela tiden. Jag har en liten receptbok här som jag skriver upp alla recepten i, kanske trycker det till min egna lilla "Schweizerkokbok" när jag kommer hem sen.
Det är väl det roligaste som har hänt hittills idag.

Ska snart iväg på min lektion och för en gångs skull så har jag faktiskt gjort läxan, 10 minuter sen men ändå. Jag var klar i tid. Det var bara en fras som inte var riktigt säker på.
Titta, nu har snart veckan sprungit iväg. Vart sjutton tog den vägen?
Jag saknar fortfarande människorna hemifrån, såklart. Men eftersom jag vet att vi inte kommer att träffas på ett bra tag nu så försöker jag stålsätta mig, och det går lättare än vad jag egentligen trodde var möjligt. Läskigt.
Men men, om man övar på saker så gör man de ju bättre och bättre. Nu har jag övat mig på att sakna så länge att jag nästan är immun mot känslan. Ändå kan den komma som ett slag i magen lite då och då, fy för.

I alla fall, nästa inlägg är receptet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar