söndag 2 januari 2011

Nyår!

Hur spenderade jag då nyår?

Jag lämnade Kristianstad 10,30 eftersom jag bara hade ett handbagage och istället tillbringade morgonen med att mysa och pussas lite extra.
Sedan, på ett tåg mot Kastrup, som fastnade någonstans mellan bron och stationen. När vi väl rullar in på stationen så är det 15 minuter tills dess att min gate stänger så jag springer för glatta livet. Genom säkerhetskontrollen, där jag såklart piper och snällt får stiga åt sidan, och när jag väl kommer fram så är ju såklart mitt flyg försenat en kvart som sen blir en halvtimme. Nåväl, tänker jag och går på ändå. Mitt i allt detta så möter jag Nergs, när jag stegar mot gaten - i klackar (eftersom jag så gärna ville ha med dem till Sverige och sen tillbaka till Schweiz), och det var ett fint möte. Och sen? På planet så är min väska tydligen för tjock för att gå in i facken över huvudet, men det märkte inte personalen eftersom det var fullt ändå och de skickade ner mitt bagage till det in-checkade bagaget. Lika bra var väl det tänker jag. Sen väntar vi dock på bagaget och är nära på att missa tåget, men jag småspringer till biljettautomaterna och sen till tåget och bakom kommer Nergs med sin zebraväska som hon fick vänta lite längre på. Vi lyckas i alla fall och från och med nu kunde allting gått bra. OM det inte hade varit för att bergståget var konstigt och istället för att hamna 50 m ifrån stugan i alperna så hamnar jag helt plötsligt 1 km därifrån. Kul. Jag vandrar. Och vandrar.

När jag kommer till stugan så möts jag dock av lyckliga barnskrik och maffiga kramar. Då är klockan 18,30 - jag har alltså rest i 8 timmar totalt. Sedan gick vi på middagspartaj. Jag fick champagne och snacks. Sen sjöng jag "Julen är här" eftersom de ville höra en svensk julsång och jag valde mellan den och "Jul, jul strålande jul" - dock var denna lite roligare. I alla fall, senare äter jag med barnen och får vin av de vuxna och jag äter även ostron för första gången i mitt liv. En speciell upplevelse, men rolig. Sedan tittade jag på lite film med barnen (sov) och sedan åkte jag hem för att lägga dem. När tolvslaget kom så fick jag lite mysiga samtal från nära och kära vilket helt klart gjorde min kväll och sen somnade jag på ett leende på läpparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar