onsdag 19 januari 2011

gulligull

Idag fick jag reda på att katten kommer redan i början av februari, på pojkens födelsedag. Hur fint är inte det? Jag är superglad. Det ska bli en fin raskatt (såklart), och jag har för mig att de sa burma. Anyway så kommer jag nog visa upp henne eller honom ett antal gånger då jag är ensam med katten varje dag = kärlek.

Jag har lagat mat hela dagen idag, allt från minipizzor till baguetter som de ska ha med sig att äta.
Jag tror att jag är rätt så ledig under eftermiddagen eftersom pojken är i skidstugan med en kompis och flickan har en kompis här hemma, så då ska jag försöka få lite gjort som plugg och lite sånt. Har ju för sjutton ett prov imorgon. Jaja, det svåraste där är väl glosorna. Subjonctif och Particip Present går rätt så bra för mig nu för tiden. Någon gång ska jag förklara alla konstiga franska grammatikord jag använder, men inte idag! Har nog med saker att göra.

Sååå, framtiden. Hur ser den ut? Förmodligen så kommer jag inte befinna mig i Sverige under hösten heller. Då står antingen Frankrike eller London på schemat, beroende på hur mycket jag jobbar i sommar. Det finns ju så mycket jag vill göra innan jag vill börja plugga på riktigt. Trots att det är kurser jag ska gå utomlands.

Idag köpte jag så kallat Yogi-te. Jag kommer ihåg att min vän Frida har berättat om det och jag såg det i affären så jag kände mig tvingad. Det speciella med detta teet är att på varje tepåse så står det ett fint litet budskap. SÅKLART är mitt tillverkat i tysktalande delarna av Schweiz så allt står på tyska, men tacka vet jag Google Translate. Sorten jag köpte var Bonne matinée för jag tänkte att det kunde vara bra att dricka på morgonen och budskapet var Din kropp är ett tempel, ta väl hand om det. Gulligt. Bild för att förklara bättre finns nedan.
Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar