söndag 3 oktober 2010

aktiv som sjutton

Ja, denna helgen har jag flängt runt som en idiot tycker jag. Ett inlägg kom igår på dagen och igår så åkte jag till Sandra och sov där, massor av skitsnack var toppen. Jag fick låna boken Dear John av henne, och eftersom jag tycker att filmen är kanonbra så blir det intressant att få läsa boken också. Jag massakrerade även min tå på en mördartröskel i hennes hus och jag har fortfarande ont efter den andra gången. Jag hatar min klantighet ibland (okej, mer ofta än ibland).

Idag vaknade vi till strålande sol så vi begav oss till Lausanne och en park där och sen träffade vi upp Nergs, Cecilia och Gabriella och hängde i parken hela eftermiddagen. Det är så härligt att det inte är kallt här, det enda jag verkligen gillar med hösten är kläderna och modet. Men idag har det varit en underbar sommardag - i oktober?! Jag trivs i alla fall. Nu börjar en ny vecka imorgon och tiden flyger verkligen iväg.

Jag hittade en ny sak i affären idag, jag är en så kallad prylbög men inom mattemat. Det var pulver i småförpackningar (låter ju normalt, hehe) och man ska fylla en halvlitersflaska med vatten och hälla i pulvret från en påse, skaka på flaskan och sen har det blivit iste. Jag köpte med persikosmak, vilket är min favorit och jag är helt glad över denna uppfinning. Schweiz har så konstiga saker men jag tycker det är underbart kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar