lördag 2 oktober 2010

gårdagen

Igår var en riktig peppdag för mig. När jag var inne i stan kommer det fram en tjej och frågar om det är min riktiga hårfärg, och jag försöker då förklara att jag färgat det på en salong i Sverige i våras och nu är det som det är - på franska! Jag tror att hon förstod i alla fall, efter ett tag. Hon undrade också vilken färg jag hade använt för hon tyckte det var så fint. Då blev jag glad.
På kvällen när vi var ute så körde jag på mörklila läppar, det var kanonsnyggt. Hela jag var ju i princip mörk men mörkt hår, mörka kläder, mörka skor och mörka läppar men på något sätt blev det inte för mycket. Dörrvakten kände till och med igen mig när vi skulle ut för jag var "tjejen med läppstiftet". Det var kul.
Vi hade en kanonkväll igår men jag drog mig hemåt med det tidiga tåget (2.45) eftersom jag var så sjukt trött. Vi började kvällen med att dela på en flaska vin, sen gick vi till en tacobar och åt nachos och drack Piña Colada, hihi. Sen vidare till en karaokebar och sen till Darlings. Gratis är gott och vi fick gratis drinkar idag med.
Men jag måste förklara en sak; tydligen är det så i Schweiz att tjejer ska inte köpa sin dricka själva (och iofs inte dricka öl heller) så det är därför jag och mina vänner blir bjudna på så mycket. Det är inte som i Sverige att en drink betyder ett löfte om något utan ja, folk bjuder för att vara snälla och av mina erfarenheter så är majoriteten bartendrar som bjuder. Det bara är så.
 Bilder kommer nog senare när jag får dem av Sandra, som jag ska till ikväll. Äntligen en hemmakväll med en kompis, det saknar jag verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar