söndag 17 oktober 2010

de senaste dagarna

Jo, nu är klockan knappt nio på en helt vanlig söndagskväll och jag tänkte berätta lite om hur/var jag har spenderat det senaste dygnet.

Igår var jag ju och shoppade och käkade på Manora (var annars?), sen åkte vi hem och fixade lite, pumpade lite partymusik och sen var det utgång på schemat. Med var de svenska tjejerna Nergs, Cecilia, Ylva och Annie. Kanonkul, vi var lite överallt och ingenstans. Drack ett glas vin på Étoile Blanche, drog en runda till Bleu Lézard där jag drack den sista sangrian för i år (troligtvis), de bjöd även på popcorn vilket var magiskt. Innan jag flyttade hit så kunde jag äta en påse popcorn varje dag utan problem, men nu har jag har inte ätit en äkta poppad påse på 9 veckor. Det är ju bara sjukt. I alla fall; vi gick till Buzz och Darling också såklart. Sen splittrades gänget lite och jag och Nergs träffade ett par av hennes vänner. Vi åt en asgod pizza och körde ner i, hur säger man det på ett bra sätt?, horkvarteren. Enbart för att vi var så nyfikna på hur det och de ser ut. Och visst är det säkrare om man sitter i en bil? Det var lite sorgligt och man tyckte synd om dem. Nyfikenheten tar helt enkelt över ibland. Det var i alla fall skitroliga killar som gav oss skjuts till hennes hus i Morges (inte för att många av er inte förstår några av de avstånden jag pratar om, men ändå) så där sov jag.

Idag så vaknade vi i lagom tid (elva), och skulle träffa folket på Manora klockan tre. Massvis med tid tycker vi och ja, gör allt som man kan göra förutom att göra sig i ordning och det slutar med att vi springer till tåget som går halv fyra. Tio minuters gång blev snabb sprint och jag höll på att dö, så träningen för idag är redan kirrad. Sen snackade vi ju skit, som vi är väldigt bra på och sen åkte jag hem.
Fick även låna Blondinbellas bok Egoboost! av Nergs så den läser jag just nu.

Fint helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar