måndag 11 oktober 2010

Jag har försökt hitta någon textrad som visar hur jag känner just nu, men tydligen så har ingen skrivit den sången än.

Dagarna flyger förbi och nu är det kväll igen. Sakta kryssas dagarna för och nedräkningen är nu nere på ensiffriga tal. Det känns underbart, men samtidigt så sjukt konstigt. Jag undrar hur allt kommer bli när jag väl är hemma, och jag är rädd för att jag inte kommer vilja åka tillbaka igen. Menmen.
Idag fick jag tillbaka ett brev på franska som jag tidigare skrivit. Tidigare har jag bara sett, när jag kikat över axeln på mina klasskamrater, ordet Bien! Med tre understreck som det högsta betyget. Men på mitt idag så stod det Trés bien alltså, med till och med ett understreck. Jag blev så otroligt glad. Känns som om mina franskakurser börjar ge utdelning nu.


Nu ska jag krypa ner i sängen med en film och mysa. Det var så länge sedan sist.
Sen ska jag drömma fina drömmar.

2 kommentarer: