tisdag 19 oktober 2010

gårdagens jobbiga kväll

Alltså kvällen igår var ju inte mycket sämre. Haha, helt värdelös faktiskt. Den enda ljuspunkten var när jag kom hem till Annie. Jag förstår inte riktigt hur tjejer kan prata så mycket, ännu en gång så kollade vi inte på film som vi skulle göra utan ägnade hela kvällen åt att prata strunt och äta gottis. Men det var supertrevligt.
Jag tänkte ta sista bussen hem och ser att den går 23,34. Kanon tänker jag och går ner där vid den tiden. Fel buss kommer, alltså åt motsatt riktning och jag frågar busschauffören varifrån Pully-gare går. Det visar sig att jag står på helt fel sida av BYGGNADEN och ja, jag hann inte med bussen. Springer som en galning från Bel-air för att hinna ikapp de andra och sen springa med dem till gare. Alltså, så långt har jag nog inte sprungit på flera år. Inte sedan Balsberget på högstadiet. Totalt utpumpad kommer jag fram och upptäcker att mitt tåg inte går förrens om 15 minuter. Kan ni tänka mig hur mycket jag suckade och klagade? Det var i alla fall lite bra träning får jag väl tycka. Men ack så jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar