söndag 3 oktober 2010

Nicholas Sparks

Jag är en läsare, och har alltid varit det. Därför så har jag börjat läsa Dear John redan nu och det första som jag ser när jag slår upp boken är vilka andra böcker som författaren skrivit tidigare; där står böckerna The Notebook, A Walk To Remember, Message In A Bottle och Nights In Rodanthe. De är några av de vackraste filmer och böcker som jag sett/läst genom tiderna. Allihopa är otroligt starka kärlekshistorier som har berört mig väldigt mycket. Det gör mig så fruktansvärt tjurig att jag inte hade någon aning om att det var samma författare till alla dessa underbara böcker och just nu kan jag inte sluta förundras. Jag har redan nu bestämt mig för att under detta året så ska jag läsa alla böcker som finns på hans lista hittills. De är förutom de ovanstående: The Rescue, A Bend In The Road, The Guardian, The Wedding, True Believer, At First Sight, The Choice och The Lucky One. Några titlar känner jag redan igen och det kommer kännas bra att läsa alla böcker igen.

Tydligen så är Nicholas Sparks och JK Rowling de enda moderna författare som har haft en roman som har funnits över ett år på både the New York Times hardcover och paperback bestseller lists. Sparks har tydligen haft 5 av sina romaner som har nått första platsen.
Det enda som snurrar i mitt huvud just nu är: hur sjutton kunde jag inte veta detta?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar