fredag 8 oktober 2010

FREDAG WOHO!

Varför denna lycka? Jag har absolut ingen aning, jag är barnvakt ikväll så det är inte ens en utgång på ingång men ändå känns det så jäkla bra. Schweiz har inte förstått att det är oktober än, och det hoppas jag att det inte gör på länge. Sommarkänslan finns kvar och jag känner mig kanonbra. Sen är det kanske ett evenemang i mitten av november lite planerat, vi får verkligen hoppas att det klaffar!

Idag gjorde jag underbara pannkakor till deras mellanmål men efter ett schweiziskt recept som innehöll massor av saker, t ex bakpulver och brunt socker (vad är namnet på svenska?) men det var gott gott gott!

Igår glömde jag att berätta att båda paren hörlurar jag hade med mig har gått sönder. De som man fick med till sin iPod sprängde jag ena luren och de riktigt bra lurarna glappar - kan det bli jobbigare? Jag, som är beroende av musik och lyssnar hela tiden; vad jag än gör och vart jag än går, ser verkligen ett problem med detta. Så idag har jag snurrat runt i staden och letat efter hörlurar och brevpapper. Hörlurar var svindyra överallt, jag fattar inte grejen? Och brevpapper finns inte någonstans i denna stad, bara med Disney-prinsessor, och jag som ville ha ett fint med typ gammal-gult papper med fina blommor på (det är illa när jag funderar så mycket på brevpapper), eftersom jag vill skriva brev till Anna i Australien. Det är väl typiskt?!
Jag hittade dock en underbar stickad tröja som jag ska visa sen, ett hårband (för jag använder ju det SÅHÄR ofta, men det var fint och ett väldigt impulsköp) och såklart även en ring.
Jag har beställt kläder från Nelly, Bubbleroom och en som jag budade mig till på tradera. De väntar på mig nu när jag kommer hem, så jag får lite nya kläder med mig tillbaka. Note to myself: Det är därför du inte ska handla så mycket här nu!

Sådär, klart.
Under kommer en liten teaser för vad som händer i november...

2 kommentarer: