onsdag 6 oktober 2010

hej och hå

Jag har en så otroligt bra känsla i mig just nu, jag trivs verkligen här och jag mår hur bra som helst.  Men jag misstänker att denna känslan också har någonting att göra med att om bara två veckor så är jag hemma i Sverige igen för ett par dagar men det är allt jag behöver. Ska bli skönt att ladda batterierna lite extra i en varm famn nu när hösten är på ingång.
Inte för att jag märker av det här, kanske att det kan vara brutalt kallt på morgonen (men jag kan fortfarande gå i mina halvlånga harembyxor, dock får jag lägga på en kofta och en jacka), det är även nästan alltid molnigt. Framåt eftermiddagen klarnar det dock upp, i alla fall de senaste dagarna och idag var det 24 grader varmt vid halv fyra på eftermiddagen. Jag tillbringade då 2 timmar vid en fotbollsplan igen, men när man då kan ligga i solen så är det mer än okej för min del.

Boken är nu utläst, det är en jobbig vana jag har att plöja igenom riktigt bra böcker - jag lägger dem aldrig riktigt ifrån mig och tyvärr har Gossip Girl blivit lidande (höhö, är i slutet av tredje säsongen så snart är jag i takt med alla som har följt serien från första början!) men det är verkligen värt det. Det enda jobbiga med att läsa ut en bok är den tunga känslan man får i bröstet, jag känner mig helt tom. När man läst den sista sidan så blir det bara tankar som jaha, vad gör jag nu då? och det är brutalt jobbigt.

Dock finns det absolut ingenting som kan förstöra mitt underbara humör idag, som har uppstått helt av sig själv! Lovely!

1 kommentar: