tisdag 12 oktober 2010

nyår och annat fjant

Dagen idag har verkligen inte börjat bra, vad är det som händer egentligen?! Vädret är skit, jag ser ut som skit och händelserna har inte varit att leka med.
Till att börja med så fick jag för ett par dagar sedan reda på att familjen vill att jag ska vara barnvakt över nyårsafton, det gav mig panik. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag sa bara att jag skulle kolla flygbiljetterna och sen återkomma. Men nu har jag tänkt vidare och upptäckt att nyår inte är så jädrans viktigt och nästan enbart vållar problem. Jag gillar nyår, det är inte det, men jag känner att om jag ska spendera nyår med dem som jag allra helst vill så måste jag ordna en nyårsfest själv och det orkar jag inte med. Det är vid sådana här tillfällen som det är extra jobbigt att ha en stor umgängeskrets från olika ställen. Såå, jag funderar på att stanna här över nyår ändå, men inte bara svälja det med huller och hår utan försöka kompromissa så att man kanske kan få en lång helg ledig i typ januari-februari för att resa någonstans. Jag tror faktiskt att det kan vara den bästa lösningen. Jag har pratat med mina vänner här i Lausanne och lite extra med både Sandra och min kära mamma så jag har nog bestämt mig. + att jag får lite extra skidåkning i så fall - lovely!

I alla fall, jag håller på att ladda upp för att prata med mamman om detta och kör en tvättmaskin samtidigt. VAD TROR NI HÄNDER?! Mina nya blodröda haremsbyxor råkar missfärga en av pappans dyra skjortor. Det jobbigaste i detta är ju såklart att skjortan är randig med fler färger varav en är vit (nu rosa), det innebär att jag inte kan bleka den. Men efter ytterligare samråd men mamma så befinner den sig i tvättmaskinen igen - indränkt i Vanish, så får vi se om man kan lita på rosa. höhö. hoppashoppashoppas. Anledningen till min panik är såklart att denna jävla skjortan (förlåt att jag svär, mamma) kostar mer än vad jag får i månadslön och ja, klart det är jobbigt.

Ikväll är det salsa, så då mår jag nog lite bättre igen.
och om det där paketet skulle få för sig att komma någon gång så hade inte idag varit helt fel...

2 kommentarer: