torsdag 7 oktober 2010

skit också

Denna dagen har varit en skitdag, och det kände jag på mig redan när jag slog upp ögonen och uppptäckte att jag faktiskt fortfarande var trött (vilket aldrig händer som den otroligt morgonpigga människa jag är), så trött att jag trodde att jag aldrig skulle resa mig ur sängen. Jobbigare blir det när jag upptäcker att pojkens uniform inte är redo och får påbörja operation snabbtorkning+strykning. Pumpasoppa nästa på schemat - jag är en riktigt hejare på det nu ju! Dock brände jag pumpafröna som jag skulle rosta vilket också gjorde mig ledsen. Senare gick jag till affären och köpte saker inför lördag (ännu en dag i köket, dock inte lika lång), och det var jobbigt tungt att bära hem. Jag köpte även ett ljusrosa läppstift och en penna för att måla nageltipparna vita. Upptäcker att det rosa läppstiftet inte är täckande - vi får se om det kan lösas med lite puder etc och sen får jag inte pennan att fungera. Jag kämpade och kämpade, det stod att man skulle skaka den och sedan pumpa på den, besviiken lägger jag ifrån mig pennan och börjar med att tvätta soffan (lätt det tråkigaste) och förvånas över hur fruktansvärt skitig denna är. Korken på skinnkrämen sen är helt sjukt omöjlig att få av, barnsäker som den är och allt - men jag försökte verkligen, så jag gav upp det med och åkte tilll skolan, som började 14.00 - JA! Allt detta hann jag med på 4 timmar, + äta lunch + prata med Sandra (som förövrigt var det enda roliga på min dag).
Sen var det inte så mycket mer i och för sig. Men det räckte gott och väl. Träff med au pair-tjejerna ikväll var toppen, det behövdes verkligen.Till slut denna vackra låt, med vacker text, vet inte ens hur jag ska förklara den för er som inte kan franska men ungefär:
Berätta för mig din drömmar, oskarpa berättelser.
På "änden" av dina läppar, berätta allt för mig
Solens omfamning av din salta hud
Teckna mig ett bi som jag kan vinna till dig

okej, superflummigt på svenska. Vill ni ha det bättre så kolla på Google translate. ;)

1 kommentar: