onsdag 13 oktober 2010

Typisk svensk middag?

Jag har funderat på om man inte skulle göra en helkväll med svensk mat till familjen här. En lördagskväll med mig i köket och dem som äter. Vi svenskar har ju lite maträtter som är speciella för just oss. Nu när jag ska hem i nästa vecka så tänkte jag köpa med mig lite småsaker som jag behöver.

Meny

Aptitretare
Tunnbrödsrullar med räkost (eller någon annan)

Förrätt
Toastskagen
Soppa
Ärtsoppa

Huvudrätt
Köttbullar och  Potatis
med Brunsås och Lingonsylt


Dessert
Nyponsoppa med vaniljglass


Vad tycks om den? Jag vet att nyponsoppa kanske inte är jättevanligt att äta så men det är ju utan tvekan väldigt svenskt!

1 kommentar:

  1. haha fy vad tråkiga vi är vi svenskar ;) men kanske äpplakaaaga med vaniljsås istället för nyponsoppa? PUSS PÅ DIG MIN FINA TJEJ

    SvaraRadera