fredag 29 oktober 2010

väldigt peppat fredagsinlägg

Jag trivs som få.
Förmodligen för att det är Halloween imorgon, eller för att jag ska på opera ikväll, eller för att jag åt fiskpinnar och spenat till lunch. Jag har inte bestämt mig för vilket det är än... Spenat är faktiskt väldigt underskattat, det fungerar faktiskt till allt! Det är nog en av de få saker som jag kommer fortsätta med när jag kommer hem. Goda vanor förstår ni.
Pappan kommer hem runt 14 idag och då tänkte jag åka in till stan någon timme för att kolla ut halloween-outfit. Jag har den nästan helt klar i huvudet men jag funderar bara på hur mycket pengar jag är villig att spendera. Sakerna finns ju, men man kanske ska köra på en budgetvariant? Jag är inte säker än...
Vinet är kirrat inför morgondagen i alla fall, precis som alla andra varor så är det ibland rabatt på alkohol och idag var det 20% på alla viner på hela coop. Det innebär att vinet jag köpte inte ens kostar 30 svenska kronor och det är Chardonnay så det är nog kanonbra.

Ikväll är det dags för opera. Det ska bli så fruktansvärt kul. Jag och Nergs ska dit och vi ska vara riktigt flåååådiga. höhö. Rikemans på högnivå. Ja, jag säger inte det utan grund; biljetterna kostar 135 franc stycket så vi kommer nog vara de enda unga där, så får vi känna oss lite rika också. Frågan är bara vad man ska ha på sig... Aja, det är ett senare problem.

Solen skiner, och eftersom den har gjort det de senaste dagarna så känner jag mig fylld av höstenergi. Att bara gå ut på balkongen och ställa sig och lapa sol är ju underbart underskattat. Jag ska visa er min nya hösthörna strax tänkte jag. När jag kom till Schweiz den här gången så kom jag med inställningen att jag inte ska åka hem innan jul, och det gör det hela mycket lättare faktiskt. Jag har gått in med 100 procent för att trivas och då såklart fixat lite i mitt rum. Accepterar man bara läget så blir allt mycket lättare, även om saknaden och längtan är stor. Men när jag tittar i min kalender så ser jag att jag har så mycket att göra nu innan det är jul så jag tror inte att det kommer bli så många dagar då jag bara sitter hemma och drar. Det är nu jag börjar leva på riktigt i Schweiz och det känns fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar