tisdag 5 oktober 2010

Jag har upptäckt att morgnarna ofta är mycket kallare än resten av dagen, det var moln och till och med lite regn i luften när jag följde Soléne till skolan och nu helt plötsligt så är det varmt så att jag har legat ute och solat lite. GILLAS SKARPT! Jag kan inte förstå att det redan är oktober, det är ju bara sjukt. Dock ser jag redan lite snö på bergtopparna på andra sidan sjön och jag hoppas att det kommer bli en kanonbra vinter med mycket snö och kyla - i bergen alltså, här nere får det gärna vara strålande sol och 25 grader. Ikväll missar jag salsan deprimerande nog, för jag ska vara barnvakt. I och för sig så innebär det att jag får mer tid över för min bok som jag har läst över halva i nu; jag visste att boken skulle vara bättre än filmen! Så sjukt romantisk.
Annars så har jag idag rensat bland mammans skor och burit ner i källaren, tvättat ett par skor, handtvättat tre tröjor (som jag är livrädd för att ens ta i för att de är så dyra), varit och handlat, tillagat broccoli, blomkål och gröna bönor och tvättat ett par maskiner tvätt. Snart så ska jag hämta barnen och ja, njuta av livet.

I affären idag hittade jag Cannabis-iste - Ja! Det hette det! Det stod typ Original från Schweiz - takes you higher. Hahaha, blev så nyfiken så det finns inte men sen tyckte jag att någonstans får jag dra gränsen... ;)

Åkaj, vad mer händer? Inget direkt vettigt, jag trivs i Lausanne. Det enda som stör mig lite är att alla mina vänner är svenskar, britter, finländare, danskar, tjeckier etc etc, men inte en enda fransman. Hur sjutton ska jag lära mig prata bra franska då? Herregud alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar