fredag 24 september 2010

en kopp kaffe

Idag blev jag så extremt sugen på kaffe, det har aldrig hänt förr i hela mitt liv. Kanske är det för att det börjar bli lite kallare nu - jag menar, idag hade jag ju faktiskt tunna strumpbyxor under klänningen. Haha, nej. Det är dumt att klaga. När solen är framme så är det extremt varmt men som idag när det halvregnar så fick jag dra på mig min jeansjacka också.
En annan anledning till att jag blev sugen på kaffe kan ju också vara det faktum att deras kaffemaskin är det coolaste i världen... Okej, där överdrev jag, men faktum är att nyfikenheten tog över så jag var ju bara tvungen att testa göra en kaffe själv.De har en sådan häftig nespresso-maskin. Ni får en bild här under.


Ja, dagen igår gick väldigt snabbt faktiskt. Det gör varje dag nu känns det som. Jag hade min franskalektion och jag lämnade den på bra humör konstigt nog, mina klasskamrater frågade om jag ville följa med dem och ja, snacka lite i parken. Någon gång får man ju hänga på tycker jag.

Jag är inte det minsta sugen på att gå ut ikväll konstigt nog, utan är glad för att jag ska vara barnvakt. Tänkte mysa med en liten spa-kväll, gjorde en ansiktsmask för några dagar sedan av en avokado som höll på att bli för gammal. Lite Gossip Girl på det så blir kvällen perfekt.
Imorgon väntas det en stor fest här hemma, 20 pers ska komma och jag är ansvarig för Pannacotta, Chokladmuffins och något annat konstigt som på franska heter petit blans de poireau au curry. Det kommer bli kanonkul, jag älskar ju att hålla på att baka. Woho. Idag ska jag träffa Sandra lite på dagen, så jag tänker ju inte gå helt i ide. haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar