onsdag 8 september 2010

I try to keep an open mind - but I just can't sleep on this tonight

Jag har nu lärt mig att inte lita på väderleksrapporter eftersom himlen sprack upp under eftermiddagen. Tyvärr deppade jag (och såg alldeles för många avsnitt SATC) under den molniga tiden så mitt arbete skedde under solens tid. Det hade kunnat vara värre.
Det snurrar så många tankar i mitt huvudet just nu - och inte mindre språk! Herregud; jag pratar engelska med barnen, franska med föräldrarna, franska på mina lektioner, engelska med mina utländska vänner, svenska med mina vänner och svenska här. Förstår ni att jag är förvirrad? Jag lär mig dock mer och mer för varje dag. Idag lärde jag mig att mitt hår ser ut som en falukorv när det är i en fläta, kanske inte lika nyttigt. Måste klippa mig snart, eller i alla fall tunna ur håret, jag känner mig lite som ett lejon...

Idag har jag tränat, eller ja. Det började med att jag strechade som jag försöker göra varje morgon. Jag tänker så att om jag nu ska komma tillbaka och fortsätta med musikalandet och dansandet så får jag ju dansa lite också, och då måste man öva (JA, jag har lite för mycket fritid). Men jag var faktiskt jätteduktig, jaja nu ska jag spara på berömmet eftersom jag inte vet hur länge det håller - jag har ju försökt ett par gånger tidigare och insett att träning inte är för mig. Haha.

Imorgon så går jag i skolan 14-16 och sedan ska jag iväg på en Au pair-träff klockan 20. Sen tänkte jag tvätta och stryka också, det blir en fullspäckad dag! Jag hoppas dock att det händer något roligt imorgon, för det känns som om jag upprepar mig rätt mycket här... haha.

1 kommentar: