måndag 6 september 2010

måndag

Efter en tillsägelse från min mamma så skriver jag ett kort inlägg innan denna dagen är slut. Det har inte varit en toppendag direkt utan en sådan med konstigt väder och konstiga känslor. Ena stunden är det så varmt att man håller på att dö medans man andra stunden tar på sig alla kläder man har i garderoben - jobbigt. Jag har också fått höra att jag ser trött ut och jag vet inte riktigt var någonstans det skulle göra saken bättre om man fick höra det hela tiden...
Jag har haft ännu en lektion idag och jag vet inte riktigt vad jag tycker. Lektionerna är varken från svenska till franska, eller engelska till franska utan FRANSKA TILL FRANSKA. Det är extremt frustrerande när man inte förstår ord och får dem förklarade. Visst, det är extremt pedagogiskt men jag hade gärna fått bekräftelse på att jag tänker på samma ord som hon beskriver. Det gör inte heller saken bättre att mina klasskamrater är 16-åriga schweizertyskar som inte kan ett ord engelska. Tur bara att jag redan fått så otroligt många vänner här, annars vet jag inte vart jag skulle bli av.  

ÅÅÅÅH KOM NYSS PÅ ATT JAG GLÖMT ATT KOLLA PÅ DET NYA TRUE BLOOD AVSNITTET SOM KOM INATT, nu vet jag vad jag ska göra imorgon. Wonderful.

Imorgon så har jag varit här i prick tre veckor, då är det bara sex veckor och en dag kvar tills jag kan krypa upp i en efterlängtad famn igen för några dagar.

Har försökt hitta Michael Bublés "Orange Colored Sky" på youtube för att kunna länka den, men den finns inte där. Därför uppmanar jag alla med Spotify att gå in och lyssna där eftersom den är helt underbar. Förmodligen så är det alla åren som saxofonist som börjar skina igenom nu, men det är något speciellt med storbandsmusik.

En härlig update idag också, check!

3 kommentarer:

  1. ooh min kära "syster", du är så cool, så häftigt att du vågar dig ut och plugga i schweiz! tråkigt värre är ju att man inte kan springa på dig istan något i höst! // you know:P

    SvaraRadera
  2. jag tänkte också så om true blood innan jag insåg att den inte kommit upp:(
    hoppas allt löser sig pusssssssss

    SvaraRadera
  3. Elin! Ja, det är förjävligt. Blev riktigt ledsen nu!

    SvaraRadera