torsdag 30 september 2010

tofs

Haha, den här dagen har börjat väldigt intressant. Som vanligt följer jag lillflickan till skolan men denna gången så vägrar hon släppa mig. Jag har varit här i en och en halv månad, och då har allt gått jättebra men så plötsligt vill hon följa med hem igen och gråter och snyftar och vägrar släppa mig. Jag kämpar med detta i en halvtimme. Den stora anledningen var nog att jag inte kan komma direkt och hämta dem från skolan eftersom min lektion idag slutar 16 och de slutar 15.45, därför skulle hon sitta och kolla på sin bror när han spelar fotboll ett tag och jag skulle ta en taxi så fort som möjligt. Men nej, nu så får jag gå tidigare från min lektion för att ta taxi till skolan och hämta henne i tid. Och inte nog med det; jag var tvungen att följa med in i hennes klassrum och prata med henne där innan hon till slut lät mig gå. Då var det inte förren efter hon fick min tofs som jag hade i håret så hon kunde ha den på sin arm och jag var tvungen att bedyra att det verkligen var min favorittofs annars skulle hon aldrig gå. Hon har fått en bild på mig innan, men denna gången så ville hon ha med sig den till skolan, dock hade jag inte den så jag sa att hon ska få ta med sig den imorgon. Dessa barn alltså, jag förstår mig inte på deras resonemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar