lördag 4 september 2010

högsommar

Idag har det varit så underbart väder att man måste vara dum i huvudet för att längta till kalla Sverige. Dock har jag alldeles för lite tålamod för att sola så jag gick ner på strandpromenaden (100 m hemifrån) och satt mig på en bänk med en bok precis vid sjön. Det var vackert och jag var fast i ett gammalt land genom Lady Chatterley's Lover som kom ut för första gången 1928. När det blev för varmt för att sitta i solen så gick jag längs strandpromenaden med min iPod i öronen och lyssnade bland annat på Yiruma och Michael Bublé. Jag gick hela vägen till Ouchy och satte mig sen på tunnelbanan för att ta mig till en busstation och sen hem. Ett litet äventyr i vardagen.

Nu kom jag precis ifrån köket eftersom mamman i familjen ska ha gäster hemma ikväll. Hon frågade om jag ville förbereda någon efterrätt och ett sådant tillfälle kan man ju inte tacka nej till. Jag gjorde pannacotta, men dubbel sats så att barnen också ska få smaka. Jag gjorde den lite mer speciell med vit choklad i och använde faktiskt vaniljstång istället för vaniljpulver. Jag ska ta en bild när de har stelnat. Ikväll är det party - egentligen avskedsfest för Fionnghuala men eftersom hon kom på att hennes flyg gick idag istället för imorgon så blir det en vanlig utgång. Men det är fint det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar