måndag 8 november 2010

en måndagskväll

Hur spenderar man en perfekt kväll efter en regnig måndag?
Jo, med ett glas champagne och en fin film. Eller? självklart så hoppas jag på att en viss person ska logga in, men det säger vi inte högt.
Jag skippar kören idag, mest för att jag inte vill gå ut i regnet. Vi har dock luciaövning på torsdag så då får jag sjunga lite ändå.
Jag köpte en fin klänning och två par öronhängen idag, och jag som sade åt mig själv att spara! Jag blir så trött på mig själv. Aja, inga fler onödiga inköp ska göras nu. Istället taggar vi inför London den 10-12 december! SÅ KUL!
Jag köpte även den första julklappen idag, jag har haft ögonen på den länge nu och vet precis vem jag ska ge den till, så jag slog till idag. Så slipper allt det där komma på nästa lön, haha.

Jag har även bestämt mig för att sluta skriva ut min bloggadress och uppmana till besökare. Den kommer fortfarande finnas på Facebook, men antalet har stigit för mycket nu. Jag känner mig inte riktigt bekväm med att flera hundra människor ska läsa alla mina känslor varje dag, det är väl lite creepy? Då kan jag ju inte heller skriva riktigt allt jag vill heller, jobbigt läge alltså! ;)
Nej, denna bloggen är till för att ni, mina vänner, familj, släkt och andra au pairer som vill veta hur ett liv kan vara, ska kunna hålla lite koll på hur jag mår och lever i Schweiz. För det är helt underbart här.

Jag önskar er alla en underbar måndagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar