måndag 15 november 2010

sarah-jagdrickerintekaffe-bengtsson

En fin måndag har passerat på ett bra sätt. Jag har varit lite smådeppig över regnet eftersom allt blir så grått, sen hjälper det inte heller att dimman är så tjock att man inte ens kan skymta bergen på andra sidan sjön. Jag började dagen med att göra ingenting, sen fortsatte jag med det ett tag (läs: Jag kollade på Entourage och Desperate Housewives). Jag städade lite i köket, plockade in tvätten och gick och handlade det blev MASSVIS med saker som jag fick med mig tillbaka och nu så är jag helt stel i axlarna, putte på mig.
Jag mötte i alla fall upp Annie lite senare för att ta en fika på Starbucks. Jag dricker verkligen inte kaffe i vanliga fall, men eftersom vinterspecialiteterna hade kommit så var jag tvungen att testa en gingerbread latte, och herregud vad god den var! Jag blev helt frälst haha. Så ja, jag ska nog börja dricka kaffe lite oftare. Nästa som man måste testa är ju såklart egg nog latte, som tydligen ska smaka äggtoddy. Hur kul är inte det?
Jag ska nog börja samla på Starbucks-muggar. Annie sa att de hade speciella för varje stad och hur kul är det inte att ha från hela världen? Lausanne-muggen var ju så otroligt fin! 
Nog tjat om kaffe.
Vi pratade en hel del och nu är jag hemma igen och väntar på att barnen ska komma hem från diverse aktiviteter så att jag kan fixa lite middag till dem och lägga dem tidigt. Det vankas ju skypedejt. Mamman i familjen är ju sjuk så jag får ta extra mycket ansvar de närmsta dagarna, isn't that lovely?

Jajaaaaaa, nu ska jag fixa lite köttbullar och lyssna på schweizisk radio. Love it!

2 kommentarer:

  1. bild på muggen - jatack!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte köpt den än! tänkte köpa andra först. Lathet, jag vet!

    SvaraRadera