lördag 13 november 2010

människor

Det slog mig alldeles nyss vilka fina människor jag är omgiven av. Hur många människor har så många underbara vänner som jag har? Hur många hade en sådan underbar gymnasieklass som jag hade? När jag bestämde mig för att börja på en skola i en annan kommun och kände en person på hela skolan, hur många vänner fick jag inte då? Och när jag flyttar ifrån Sverige till Schweiz, hur många fantastiska vänner har jag inte hittat här?
Kan man ha mer tur egentligen? Jag har ju många nära vänner, och halvnära. Folk jag inte pratat med på flera månader som jag ändå vet att jag kan lita på.
Vad jag vet så har jag inga bittra fiender heller, det finns inga personer som jag hyser sådana känslor mot i alla fall. Men självklart är det så att man kommer bättre överens med vissa än med andra och det finns ju massvis med folk som man inte ens har fått chansen att prata med ordentligt.
Tänkte bara berätta om hur lyckligt lottad jag känner mig.

och så kommer min familj om ett par veckor, kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar