måndag 22 november 2010

totalvirrig

Ja, nu har denna måndagen strax gått förbi och jag ligger i min säng igen. Idag är det prick 4 veckor tills dess att jag kommer hem och det är massvis med roliga saker som ska hända tills dess så det ser jag verkligen framemot. Jag har inte direkt haft mina smartaste stunder idag (tror ärligt talat att jag har glömt min hjärna i Sölvesborg) och jag blev faktiskt utbjuden av mina schweizer-tyskar till på onsdag. Eftersom jag har lektioner på måndagar och torsdagar så kläcker jag ur mig följande: "Ja, men vi ses ju på måndag också." Varav Yvonne stirrar på mig och säger "det är måndag idag". Noll koll alltså.

Fan, franska blir verkligen svårare på högre nivå. Nu håller vi på med någonting som heter Subjonctif. Nej, det är ingenting jag hittat på själv. Det går ut på att om du säger någonting du inte är säker på, typ: jag vet inte riktigt eller skulle man kunna...? så böjer man verbet på ett nytt sätt. Det existerar inte i svenska så ni kan väl förstå hur förvirrad jag är?! bajjjjjjs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar