fredag 26 november 2010

natttankar

Ibland kan jag inte förstå att jag bor i swissan. Jag menar; hur osannolikt är inte det? Jag bor här, jag jobbar här, har mina vänner här, känner staden utantill och jag pratar franska. Det är ju sjukt! Sådana tankar får jag ibland, till exempel idag på skiduthyrningen. Jag är så grymt glad över att jag är trespråkig och det är verkligen häftigt när man förstår allt som sägs medan en annan inte förstår någonting. Jag hoppas på att lära mig fler språk, att ha ett yrke där man får jobba med att prata med människor från hela världen låter ju så lockande! Jag har alltid sagt att jag vill lära mig mandarin, det hade varit så coolt att kunna. Arabiska också.

Men just nu är jag här, i Schweiz och jag har alla chanser i världen.
Jag kommer aldrig ångra att jag åkte hit. Även de dagar då det känns förjävligt så ångrar jag mig aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar