måndag 1 november 2010

snabböversikt

Eftersom jag tydligen är den virrigaste människan på jorden så har jag ju glömt att berätta vissa saker som hänt under helgen. Så här kommer det.

Fredags: Jag och Nergs var och såg Un Ballo In Maschera på operan och kände oss allmänt rika. Operan i sig var helt okej, men de hade förflyttat den fram till 1940 typ. Och bytt land till USA. Översättningen ovanför scenen var på franska så det fick vi lite övat på idag också. Väldigt poetiska var texterna också. Nice.

Lördags: Kom till Ylva 18.30 och började festa då. En av de roligaste händelserna var helt klart när Ylva och Sandra jobbar med Sodastreamen och Sandra säger kaxigt: "Har du gjort det här innan eller? Jag vet precis hur man gör" Etc. Hon fixar och donar lite och precis när hon ska trycka på knappen så böjer hon sig in över streamern och skjuter iväg en liiiiiten, men kraftig stråle rätt upp i ansiktet på sig själv. VAD VI SKRATTADE!

Söndag: När jag kom hem från utekvällen var ju klockan närmare fyra tack vare att jag sov hos Nergs. Men jag var även ute och gick Halloween med ungarna senare. De var söta.

Idag har jag min lektion och på torsdag prov. Det ser jag framemot ungefär såhär mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar